Etykiety

Co tu się dzieje?

Witam!
Szybkim wstępem: Morfina to moja suka (Golden Retriever), przez którą wielokrotnie jestem świadkiem sytuacji których normalnie bym nie zobaczyła. Te sytuacje są opisywane na tym właśnie blogu. Jeśli jesteś tu przypadkiem to wiedz, że bardzo zbłądziłeś.

sobota, 7 października 2017

Technologia nie dla każdego

Na pewno macie w rodzinie osobę z brakiem postępu technologicznego zakorzenionym głęboko w kodzie genetycznym. Taką, która jeśli tylko zbliży się do komputera pojawiają się raporty o błędach i blue screen, chociaż jeszcze nie dotknęła myszki. Cóż, ja mam i wytłumaczenie czegokolwiek przez telefon nie jest proste:
- Ok, najpierw włącz komputer… taki duży okrągły przycisk –
- No zrobiłam i nic nie widać –
- Monitor też włącz –
- Aha –
- Masz już? No. To teraz najedź kursorem na ikonkę internetu… co to jest kursor? Taka biała strzałka na ekranie która porusza się kiedy ruszasz myszką –
- No mam, to gdzie mam kliknąć? –
- Ikonka internetu, tylko na litość boską nie wchodź w explorera bo będziemy tu do jutra –
- Em –
- Explorer… taka niebieska literka „e”. Nie wchodź tam, wejdź w Chroma albo Firefoxa –
- Możesz po polsku? –
- Widzisz taką ikonkę z liskiem wokół planety? To kliknij –
- Ok –
- Już? –
- No czekaj najechać muszę –
- Ok… już? –
- No klikam i nic –
- Dwa razy musisz –
- Klikam dwa –
- Dwa razy szybko –
- Klikam szybko –
- Jeszcze szybciej i nie przesuwaj przy tym myszą –
- Nie da się inaczej? –
- Kliknij prawym i najedź na otwórz a potem kliknij lewym –
- … -
- Masz? –
- No… chyba –
- Ok to tam u góry masz taki paseczek i tam możesz wpisać czego szukasz –
- A jak zrobić duże litery? –
- „Shift” i w tym samym czasie wciskasz literkę, która ma być duża, żeby zrobić przerwę wciskasz spacje… taki najdłuższy klawisz na dole –
- A polskie znaki? –
- „Alt”, taki guzik na dole obok spacji, podpisany jest –
- Nie mogę zrobić „ź”, wyskakuje mi „ż” –
- Żeby zrobić  „ź” musisz wcisnąć „x” i „alt” –
- Czemu „x”? –
- Bo „z” jest już zajęte przez „ż” –
- Możesz powtórzyć wszystko od momentu gdzie się to wpisuje? –
- … -

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz